Dofinansowanie likwidacji wyrobów zawierających azbest
czwartek, 20 sierpnia 2015 19:41
Informujemy, że do dnia 15 września 2015 r. do Urzędu Miasta i Gminy w Murowanej Goślinie można składać wnioski o udział w programie likwidacji wyrobów zawierających azbest.
Do wzięcia udziału w programie uprawnione są następujące podmioty:
1) właściciele i użytkownicy wieczyści, nieprowadzący działalności gospodarczej,
2) spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe,
3) jednostki organizacyjne zaliczane do sektora finansów publicznych,
4) stowarzyszenie ogrodowe,
które posiadają nieruchomość na terenie gminy Murowana Goślina, na której znajdują się wyroby i materiały zawierające azbest.
Zainteresowane osoby powinny złożyć pisemny wniosek wg ustalonego wzoru na rok 2015 (do pobrania w tut. Urzędzie, pok. nr 5 lub ze stron internetowych www.murowana-goslina.pl, www.bip.powiat.poznan.pl) do Urzędu Miasta i Gminy w Murowanej Goślinie, pl. Powstańców Wielkopolskich 9, 62–095 Murowana Goślina.
Do wniosku należy dołączyć:
1) dokument potwierdzający posiadanie tytułu prawnego do nieruchomości, na której znajdują się wyroby zawierające azbest (akt notarialny, odpis księgi wieczystej lub inne);
2) zgoda właściciela/współwłaściciela (w zależności od indywidualnej sytuacji prawnej nieruchomości);
3) pełnomocnictwo dla wnioskodawcy (w sytuacji działania przez pełnomocnika);
4) wypełniony formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę w odniesieniu do pomocy de minimis (jeżeli wnioskodawca zakreślił „tak” w pkt 5 wniosku);
5) wypełnione oświadczenie o pomocy de minimis (jeżeli wnioskodawca zakreślił „tak” w pkt 5 wniosku).
Dofinansowanie wynosi 100 % na:
- demontaż, transport i unieszkodliwienie
- odbiór, transport i unieszkodliwienie.
Środki na realizację programu likwidacji wyrobów zawierających azbest pochodzą z NFOŚiGW, WFOŚiGW, budżetu powiatu poznańskiego oraz gminy.
Dotacja nie obejmuje kosztów zakupu i montażu nowych pokryć dachowych. Nie ma też możliwości "przeniesienia" uzyskanych pieniędzy na przyszły rok tzn. przyznana dotacja musi być wykorzystana do dnia 31 grudnia 2015 r.
Prace związane z usuwaniem azbestu wykonane zostaną przez wykonawcę wybranego w drodze przetargu przez Starostwo Powiatowe w Poznaniu.
Dotacje przyznawane będą aż do wykorzystania puli pieniędzy przypadających na naszą gminę. W związku z tym o przyznaniu dofinansowania decyduje kolejność złożonych do tut. Urzędu wniosków, które będą sukcesywnie przekazywane do Starostwa Powiatowego w Poznaniu.
Jednocześnie informujemy, że z chwilą złożenia wniosku (dot. demontażu) wnioskodawca jest zobowiązany do dokonania w Starostwie Powiatowym w Poznaniu ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych przynajmniej na 30 dni przed planowanym terminem ich rozpoczęcia lub uzyskać na nie pozwolenia na budowę (wzory wniosków dostępne są w Starostwie Powiatowym w Poznaniu oraz pod adresem http://www.bip.powiat.poznan.pl).
Uwaga: szacunkowa waga płyty cementowo-azbestowej o wymiarze 1m2 wynosi 17 kg.
Informacji na temat dofinansowania udziela: pani Joanna Jakubowicz – podinspektor ds. Ochrony Środowiska, pl. Powstańców Wielkopolskich 9, pok. 5, tel.: 61 8923 641.
Komunikaty
Informacja o wywieszeniu wykazu nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży w drod…
Nabór do Szkoły Podstawowej nr 2
Informacja o wywieszonym wykazie
OSTRZEŻENIE - strzelania i ćwiczenia na terenie poligonu Biedrusko!
Poznański Lider Przedsiębiorczości
OSTRZEŻENIE - dodatkowe strzelania na terenie poligonu Biedrusko!
Wykaz nieruchomości niezabudowanej przeznaczonej do sprzedaży w trybie przetargo…
Ogłoszenie o trzecim przetargu pisemnym nieograniczonym na sprzedaż nieruchomośc…