1logo

Dofinansowanie likwidacji wyrobów zawierających azbest

Informujemy, że do dnia 15 września 2015 r. do Urzędu Miasta i Gminy w Murowanej Goślinie można składać wnioski o udział w programie likwidacji wyrobów zawierających azbest.

Do wzięcia udziału w programie uprawnione są następujące podmioty:
1) właściciele i użytkownicy wieczyści, nieprowadzący działalności gospodarczej,
2) spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe,
3) jednostki organizacyjne zaliczane do sektora finansów publicznych,
4) stowarzyszenie ogrodowe,
które posiadają nieruchomość na terenie gminy Murowana Goślina, na której znajdują się wyroby i materiały zawierające azbest.

Zainteresowane osoby powinny złożyć pisemny wniosek wg ustalonego wzoru na rok 2015 (do pobrania w tut. Urzędzie, pok. nr 5 lub ze stron internetowych www.murowana-goslina.pl, www.bip.powiat.poznan.pl) do Urzędu Miasta i Gminy w Murowanej Goślinie, pl. Powstańców Wielkopolskich 9, 62–095 Murowana Goślina.
Do wniosku należy dołączyć:
1) dokument potwierdzający posiadanie tytułu prawnego do nieruchomości, na której znajdują się wyroby zawierające azbest (akt notarialny, odpis księgi wieczystej lub inne);
2) zgoda właściciela/współwłaściciela (w zależności od indywidualnej sytuacji prawnej nieruchomości);
3) pełnomocnictwo dla wnioskodawcy (w sytuacji działania przez pełnomocnika);
4) wypełniony formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę w odniesieniu do pomocy de minimis (jeżeli wnioskodawca zakreślił „tak” w pkt 5 wniosku);
5) wypełnione oświadczenie o pomocy de minimis (jeżeli wnioskodawca zakreślił „tak” w pkt 5 wniosku).

Dofinansowanie wynosi 100 % na:
- demontaż, transport i unieszkodliwienie
- odbiór, transport i unieszkodliwienie.

Środki na realizację programu likwidacji wyrobów zawierających azbest pochodzą z NFOŚiGW, WFOŚiGW, budżetu powiatu poznańskiego oraz gminy.
Dotacja nie obejmuje kosztów zakupu i montażu nowych pokryć dachowych. Nie ma też możliwości "przeniesienia" uzyskanych pieniędzy na przyszły rok tzn. przyznana dotacja musi być wykorzystana do dnia 31 grudnia 2015 r.

Prace związane z usuwaniem azbestu wykonane zostaną przez wykonawcę wybranego w drodze przetargu przez Starostwo Powiatowe w Poznaniu.
Dotacje przyznawane będą aż do wykorzystania puli pieniędzy przypadających na naszą gminę. W związku z tym o przyznaniu dofinansowania decyduje kolejność złożonych do tut. Urzędu wniosków, które będą sukcesywnie przekazywane do Starostwa Powiatowego w Poznaniu.

Jednocześnie informujemy, że z chwilą złożenia wniosku (dot. demontażu) wnioskodawca jest zobowiązany do dokonania w Starostwie Powiatowym w Poznaniu ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych przynajmniej na 30 dni przed planowanym terminem ich rozpoczęcia lub uzyskać na nie pozwolenia na budowę (wzory wniosków dostępne są w Starostwie Powiatowym w Poznaniu oraz pod adresem http://www.bip.powiat.poznan.pl).
Uwaga: szacunkowa waga płyty cementowo-azbestowej o wymiarze 1m2 wynosi 17 kg.


Informacji na temat dofinansowania udziela: pani Joanna Jakubowicz – podinspektor ds. Ochrony Środowiska, pl. Powstańców Wielkopolskich 9, pok. 5, tel.: 61 8923 641.

 


Używamy ciasteczek (cookies) aby ciągle udoskonalać naszą stronę. Pliki cookies nie stanowią zagrożenia dla Twojego komputera. Aby nie akceptować tych plików, zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.

Akceptuję pliki cookie z portalu murowana-goslina.pl.

EU Cookie Directive Module Information